Na razie, po 10 km jazdy, tył na wysokości w okolicach 39,5-40 cm.
Ciekaw jestem:
1.jaki będzie wynik po wstępnym "uklepaniu"
2.jaki będzie wynik na maksymalnym obciążeniu wakacyjnym (dwie osoby z tyłu, 4 walizki full zapchany bagażnik i boks na dachu)
3.jaki będzie finalny wynik na luzie po obciążeniach wakacyjnych
Postaram się dać znać jak to wygląda.
Otóż wynik po wstępnym "uklepaniu" (2 tygodnie jeżdżenia czyli 1000 km ze średnimi obciążeniami) na wypróżnionym bagażniku wynosi wciąż 39,5-40 cm.
Przechodzę zatem do punktu drugiego Czas na wyjazd wakacyjny na pełnym obciążeniu.
Będę bezlitosny :twisted:
wupeer,
pierwszą wymianę miałem po miesiącu od zakupu. Wyobrażasz sobie jaki wymiar ma kombi z gazem zatankowany Pb+LPG ze sprężynami BC ? Strach wsiadać.
A BH założyli mi tak z pół roku temu. Jako tako trzyma. Powodzenia.
Tak wyglądają Lesjoforsy 4285719 na dużym obciążeniu wakacyjnym.
Z tyłu dwie osoby - razem 90-100kg
W bagażniku walizki i inny bagaż - razem 50-70 kg
Na dachu bagażnik, boks i zawartość boksa - razem ok. 40 kg
Ugięcie takie jak widać na zdjęciu.
Bez względu na to czy będzie mi się chciało kłócić z ASO czy nie po przeczytaniu 76 stron doszedłem do wniosku że prędzej czy później i tak będę musiał wymienić sprężyny na coś solidniejszego niż to co mają dostępne w ASO.
Wybór padł na lesjo 19. Problem w tym, że gdzieś zniknęły. Ludzie z OCP wykupili całe zapasy ? Wie ktoś może gdzie można dostać 4285719 ?
Hej
Minęło kilka miesięcy odkąd skończyłem walkę ze sprężynami. Delikatne podsumowanie:
21k zrobione z czego 20k na sprężynach z MADami.
Jako, że mam ciężkie hobby to wożę w octavii dośc ciężkie zabawki (dla dwóch osób to około 100kg sprzętu) , do tego wakacje - auto zapakowane maksymalnie (butle 3 szt,spręzarka ,sprzęt do nurkowania dla 3 osób plus 4 osoby na pokładzie i towaru na dwa tygodnie w Cro.) Byłem przeciwnikiem łatania problemu sprężyn za pomocą niebieskich wynalazków ale zdanie zmieniłem. Uważam że jest to dobre rozwiązanie i w moim wypadku praktycznie rozwiązało problem. Przy pełnym załadowaniu wakacyjnym tył nieznacznie siadł - podobnie jak auta kolegów z podobnym obciążeniem (avensis,vectra c). Uważam , że dla mnie jest to rozwiązanie wystarczające chociaż nadal uważam, że ktoś w skodzie dał strasznej dupy a akcja z wymianą do 6 miesięcy to jest niezłe qurestwo.
Wymieniłem sprężyny na Lesjofors 4285719.
Na razie, po 10 km jazdy, tył na wysokości w okolicach 39,5-40 cm.
Ciekaw jestem:
1.jaki będzie wynik po wstępnym "uklepaniu"
2.jaki będzie wynik na maksymalnym obciążeniu wakacyjnym (dwie osoby z tyłu, 4 walizki full zapchany bagażnik i boks na dachu)
3.jaki będzie finalny wynik na luzie po obciążeniach wakacyjnych
Postaram się dać znać jak to wygląda.
Otóż wynik po wstępnym "uklepaniu" (2 tygodnie jeżdżenia czyli 1000 km ze średnimi obciążeniami) na wypróżnionym bagażniku wynosi wciąż 39,5-40 cm.
Przechodzę zatem do punktu drugiego Czas na wyjazd wakacyjny na pełnym obciążeniu.
Tak wyglądają Lesjoforsy 4285719 na dużym obciążeniu wakacyjnym.
Z tyłu dwie osoby - razem 90-100kg
W bagażniku walizki i inny bagaż - razem 50-70 kg
Na dachu bagażnik, boks i zawartość boksa - razem ok. 40 kg
Przy tym obciążeniu wysokość wynosi ok. 34,5-35cm
Kontynuując wątek:
Jadąc do Chorwacji jeszcze bardziej obciążyłem samochód tak że wysokość tyłu wyniosła gdzieś w okolicach 33,5 cm.
I w tym momencie zatęskniłem za sprężynami typu HD, bo niestety na wybojach było już to czasem słychać.
Na Chorwackim objeździe przejechałem jakieś 4 tys. km.
No i teraz najlepsze - po rozładowaniu samochodu wysokość wróciła do ok. 39,5 cm.
Zatem przewaga Lesjoforsów polega przede wszystkim na tym, że nawet po bardzo dużych obciążeniach wracają do stanu wyjściowego, a nie ulegają trwałym odkształceniom tak jak sprężyny skodowskie.
Wciąż się zastanawiam jak by to było ze sprężynami HD, ale tego wariantu raczej nie sprawdzę.
Potwierdzam powyższą opinię. Również mam Lesjoforsy 19-tki i również przetestowałem podczas wakacji maksymalne obciążenia auta. No i wtedy sprężyny HD by się przydały, ale tragedii nie było. Z pełnym obciążeniem (pięć osób plus bagażnik napchany po dach) nawet nierówną gruntową drogą dało się powoli jechać bez dobijania, a po asfalcie wręcz komfortowo. Choć tył już bardzo mocno siedział. Mimo wielokrotnego mocnego obciążania sprężyny nie odkształciły się. Wniosek jest taki, że jeśli sporadycznie mocno obciążamy auto, to 19-tki są ok. Na co dzień są bardzo komfortowe i co chyba ważne nie różnią się twardością od sprężyn przednich. Chętnie bym się przejechał nieobciążonym autem ze sprężynami HD, żeby porównać komfort bez obciążenia.
Zdj nr 1, kw z 60L pb+ pelen bagaznik zarcia, walizka, lodowka itp, +2 fotele dla dzieci.
Jak widac, siadlo bardzo malo, teraz moge powiedziec ze to na prawde dobry zwias i sprezyna progresywna to jest to :P
Pakiet na bezdroza fabryczny rowniez byl "nieugiety" ale gorzej wybieral drobne nierownosci.
Co nie zmienia faktu, ze springi zwykle w octavii to niezly shit :/
Poza tym trasa 2tys km, zadnych przycierek podwodzia, obcierek o nadkola (a letnie fele mam wieksze et niz fabr.) A kto jezdzil po Chorwackich wioskach, ten wie o czym mowie
Zdj. 2 -KW variant 1, po korekcie tylu o ktorej juz kiedys pisalem fota na pusto.
Potwierdzam powyższą opinię. Również mam Lesjoforsy 19-tki i również przetestowałem podczas wakacji maksymalne obciążenia auta. No i wtedy sprężyny HD by się przydały, ale tragedii nie było. Z pełnym obciążeniem (pięć osób plus bagażnik napchany po dach) nawet nierówną gruntową drogą dało się powoli jechać bez dobijania, a po asfalcie wręcz komfortowo. Choć tył już bardzo mocno siedział. Mimo wielokrotnego mocnego obciążania sprężyny nie odkształciły się. Wniosek jest taki, że jeśli sporadycznie mocno obciążamy auto, to 19-tki są ok. Na co dzień są bardzo komfortowe i co chyba ważne nie różnią się twardością od sprężyn przednich. Chętnie bym się przejechał nieobciążonym autem ze sprężynami HD, żeby porównać komfort bez obciążenia.
Ja zrobilem juz ze 35kkm na Lesjo HD duzo jezdze sam na pusto i dla mnie komfort jest OK auto jest duzo sztywniejsze i nie buje sie na dziurach no i zero przycierek
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
3 razy "doradca serwisowy" przedstawiał mi stanowisko importera (że przekroczone 6m-cy i 10k km) na co ja cierpliwie odpowiadałem, że to ciekawe ale interesuje mnie stanowisko firmy Auto Wimar, której pieczątka widnieje na gwarancji pod pozycją gwarant. W międzyczasie mój rozmówca dwukrotnie musiał się "konsultować". Odmówił udzialenia odpowiedzi na piśmie. Ale powiedział, że skoro tak to on przekaże sprawę do kierownika, który osobiście zwróci się do importera z zapytaniem co można w mojej sprawie zrobić.
U mnie było podobnie, ale pan z serwisu (Interauto Kraków przy Kocmyrzowskiej) mówił że stanowisko skody mówi o 10k km i 12 miesiącach....
Ponieważ moja czeszka ma 15 miesięcy i prawie 30k km pan powiedział, że mogę liczyć co najwyżej na gest handlowy jaki zaproponuje Skoda. Co ciekawe dowiedziałem się, że ugięcie sprężyn jest traktowane jako zużycie eksploatacyjne
Powiedziałem Panu, że nie ma żadnej możliwości żebym cokolwiek zapłacił, za moim zdaniem naprawę gwarancyjną i opisałem eksploatację auta. (największy ciężar jaki wiozło to 2 osoby dorosłe + dwójka małych dzieci i bagaż na wakacje - bez boksów dachowych czy rowerów....- co moim zdaniem nie ma prawa przekroczyć dopuszczalnej ładowności)
Pan gdzieś zniknął (pewnie u Kierownika) na 15 minut, a jak wrócił przyjął zgłoszenie bez żadnego komentarza... trochę się zdziwiłem jak zadzwonili po 3ch dniach, żebym przyjechał do serwisu. Dołożyli mi medy i oczywiście zrobili to w ramach gwarancji.
Na koniec trzy sprawy
1.Przed naprawą miałem 35,5 - 36,0 cm przy obu zbiornikach pełnych (tak też kazano mi przyjechać do ASO na pomiar). Co ciekawe przy pustych obu zbiornikach było raptem 0,5 cm wyżej.... Po dołożeniu medów mam prawie że idealnie 39,4 cm.
2. Dzięki Wam wszystkim - pewnie nawet nie wiedziałbym, że mam coś nie tak z autem.
Wreszcie motorówka zniknęła
3. Ciekawe jak długo taki stan się utrzyma? Czy po roku lub dwóch nie siądzie znów?
Jest: Czeszka-warta-grzeszka
************************
Jest: Fiat Grande Punto 5d 2009 1.4 8v LPG
Była: Astra F Kombi 1997 1.6 8v
Była: Agila 2001 1.2 16v
Była: Astra F 3d 1992 1.4 8v LPG
Chętnie bym się przejechał nieobciążonym autem ze sprężynami HD, żeby porównać komfort bez obciążenia.
Mam założone HD , w bagażniku butla lpg + koło zapasowe.
Według mnie na pusto jest bardziej komfortowo niż pod obciążeniem. Pod pełnym obciążeniem delikatnie czuć że tył ma mniejszy skok zawieszenia niż przód(seryjny). Nadal jestem zadowolony z tego zestawu. No i pod pełnym obciążeniem prześwit ze sporym zapasem.
Chętnie bym się przejechał nieobciążonym autem ze sprężynami HD, żeby porównać komfort bez obciążenia.
Mam założone HD , w bagażniku butla lpg + koło zapasowe.
Według mnie na pusto jest bardziej komfortowo niż pod obciążeniem. Pod pełnym obciążeniem delikatnie czuć że tył ma mniejszy skok zawieszenia niż przód(seryjny). Nadal jestem zadowolony z tego zestawu. No i pod pełnym obciążeniem prześwit ze sporym zapasem.
W przypadku stałego obciążenia takiego jak LPG sprężyny HD chyba są rozsądnym rozwiązaniem.
Chętnie bym się przejechał nieobciążonym autem ze sprężynami HD, żeby porównać komfort bez obciążenia.
Mam założone HD , w bagażniku butla lpg + koło zapasowe.
Według mnie na pusto jest bardziej komfortowo niż pod obciążeniem. Pod pełnym obciążeniem delikatnie czuć że tył ma mniejszy skok zawieszenia niż przód(seryjny). Nadal jestem zadowolony z tego zestawu. No i pod pełnym obciążeniem prześwit ze sporym zapasem.
Pisał ktoś pismo do ASO, wzywające gwaranta do usunięcia usterki w ramach gwarancji ?
ASO jak i SAP wypięło na mnie cztery litery. (pomiar 36,8) Chciałbym jeszcze oficjalnie wysłać do nich polecony.
Bardzo proszę o podesłanie wzoru lub o podpowiedź co w takim piśmie powinno się znajdować .
No to się właśnie oświeciłem koledzy odwiedzając to forum. Ja po zakupie Octavii 2 FL Combi przy pierwszym przeglądzie na 1000km zgłosiłem, że coś jest nie tak z zawieszeniem bo zawadzam o progi zwalniające - nawet jak z nich zjeżdżam 5km/h.
Odpowiedź serwisu ZIMNY w Piotrkowie Trybunalskim - ten typ tak ma. Tłumaczyli, że nie mam racji, pewnie zawadzam załadowany albo progi za wysokie. Na koniec powiedzieli, że wszystkie Octavie tak maja, a ja się przyzwyczaiłem, że poprzednią Octavię ( też II ale przed liftem) miałem w wersji z pakietem na bezdroża i 4x4.
Olałem temat - bo auto jest na firmę.. ale *&%@#$ wrr nic się tym autem nie da przewieźć. To po co mi kombi.
Kolejno oświeciło mnie poczytanie forum - ja mam to auto od 9 kwietnia 2013 i do dzisiaj mam przejechane 32 tys km ... czyli już nawet jak bym mocno chciał to serwis nawet na gwarancji nic nie zrobi ?
Masakra. Ciekawe ile klientów zawiedzionych takim rozwiązaniem sprawy kupi po raz kolejny Skodę. Ja nie.
behemott, omijaj Zimnego w Piotrkowie Trybunalski szerokim łukiem !!!!!!!!
Ja jeżdżę do Bednarka do Dobronia i jak rozmawiam z gościem z servisu to o wszystkich ( prawie o wszystkich ) bolączkach Octavii wiedzą i bez problemu naprawiają. Przecież naprawy gwarancyjne nie robia na darmo.
Jak chcesz mogę polecic Ci konkretnego doradcę servisowego w Dobroniu.
behemott, omijaj Zimnego w Piotrkowie Trybunalski szerokim łukiem !!!!!!!!
Ja jeżdżę do Bednarka do Dobronia i jak rozmawiam z gościem z servisu to o wszystkich ( prawie o wszystkich ) bolączkach Octavii wiedzą i bez problemu naprawiają. Przecież naprawy gwarancyjne nie robia na darmo.
Jak chcesz mogę polecic Ci konkretnego doradcę serwisowego w Dobroniu.
poproszę jakiś namiar. Daleko do tego Dobronia nie mam.
W podpisie fotka mojej octavki na pusto. Dla porównania załączam fotkę mojej poprzedniej octavki. różnica w sprężynach ogromna - no ale ta szara to było 4x4 z pakietem na bezdroża.
Generalnie to ja już "na pełno" nie jeżdżę. Dzisiaj na pusto (tylko koło w bagażniku, fotelik na tylnym siedzeniu, pół zbiornika benzyny, opary gazu i ja na siedzeniu kierowcy) zawadziłem tyłem o glebę, że huk przeraził nie tylko mnie ale i ludzi stojących na przystanku. Zjeżdżałem bardzo powoli pod kątem z krawężnika...
Jak coś włożę cięższego do bagażnika, wrzucę wam fotkę.
Komentarz